گستره دانش و تجربه در شرکت مهندسی فراشار آسیا

بیش از نیم قرن سابقه مدیریت در طراحی و نظارت پروژه های راهسازی، راه آهن،تونل سازی و پل سازی
مدیر عامل محمود کریم پور قنادی – کارشناسی ارشد راه و ساختمان دانشگاه شیراز در سال 1353
2-مهندسین مشاور فراشار آسیا در سال 1379 با مشارکت گروهی از کارشناسان ارشد و با هدف مدیریت، طراحی و نظارت پروژه ها تشکیل گردید.
• دارای رتبه یک تخصص راهسازی
• دارای رتبه یک تکرار تخصص راهسازی
• دارای رتبه یک تخصص راه آهن
• دارای گواهینامه های ISO 9001 – 10002- 14001 از شرکت BCI تحت لیسانس سازمان ANZ – JAS استرالیا
• عضو جامعه مهندسان مشاور ایران و انجمن صنفی مهندسان مشاور
این شرکت با داشتن مدیریت و هیئت مدیره مجرب که بیش از نیم قرن سابقه در زمینه راهسازی و راه آهن را دارند، علاوه بر پروژه های ملی، در پروژه های راهسازی و راه آهن استانهای فارس ،اصفهان، تهران، کرمان، هرمزگان و شهر شیراز نقش بسزایی را ایفا کرده است، از جمله پروژه های آزاد راه اصفهان- کاشان،آزاد راه اهواز – بندر امام، راه آهن تهران ـ همدان، راه آهن گل گهر ـ شیراز و بیش از 1000 کیلومتر طراحی و نظارت پروژه های بزرگراهی اشاره کرد.
با توجه به اینکه شرکت فراشار آسیا یک مرکز راه سازی است اما در کنار آن به شهرسازی هم نیم نگاهی داشته است. به همین جهت بفرمائید انگیزه شما از فعالیت شهری چه بوده است؟
ما با این انگیزه وارد فعالیت شهری و شهرسازی شده ایم تا در حل معضل ترافیک کمک کرده باشیم با شرکت در پروژه های معبری و نیز طراحی و نظارت بر اجرای تقاطع های غیر همسطح توانستیم در این زمینه دست آوردهای خوبی داشته باشیم.
همان طوری که مطلع هستید شهردار محترم شیراز در نظر سنجی خبرگذاری صما به عنوان چهره برتر سال در صنعت ساختمان معرفی شده است. ارتباط و همکاری شما با شهرداری شیراز از کی شروع شده است؟
شرکت با شهرداری شیراز در طراحی و نظارت بسیاری از تقاطع های غیر همسطح تأسیس تاکنون همکاری داشته است. کارهای زیادی در این مدت انجام داده ایم از جمله: طراحی و محاسبات فنی پروژه های تقاطع غیر هسمطح معالی آباد (بصیرت)، تقاطع غیر همسطح فضیلت ـ سرداران، تقاطع غیر همسطح شهید بهشتی (جهاد)، پل و بزرگراه آرین، تقاطع های کمربندی شیراز، ادامه زیرگذر میرزای شیازی، تقاطع غیر همسطح جوادیه و بسیاری از پروژه های دیگر.
این پروژه ها از چه ویژگی های شاخص برخوردار بودند؟
تقاطع سه سطحی معالی آباد شیراز به عنوان یکی از نادرترین پروژه عمرانی از لحاظ طراحی و اجر محسوب می شود. که نقش مهمی در بهبود وضعیت ترافیک ورودی شهر شیراز از سمت غرب محور سپیدان و در مسیر برخورد با بلوار چمران ـ معالی آباد ـ قصردشت را ایفاد می کند.

این شرکت علاوه بر شهرداری شیراز با سازمان قطار شهری شیراز که سازمانی وابسته به شهرداری محسوب می شود در طراحی مرحله اول خط 3 قطار شهری شیراز طراحی خط و ریل گذاری فاز دوم خط یک قطار شهری شیراز نقش شایانی را ایفاد کرده است.همچنین طراحی مسیر و جانمایی مرحله اول خط 3 قطار شهری شیراز از پل معالی آباد (بصیرت) تا شهرک گلستان و امکان دسترسی به شهرک صدرا که عمدتاً از پل معالی آباد تا شهرک گلستان به صورت کند و پوش و بقیه مسیر همسطح طراحی شده است. از پروژه های دیگر می توان اشاره کرد به طراحی خط و ریل گذاری فاز دم خط یک قطار شهری شهیراز به طول 14/5 کیلومتر هر تونل و طراحی رل گذاری دپو مرکزی شیراز به طول ریل 14 هزار و 800 متر از میدان نمازی تا دپو مرکزی شیاز که عمدتاً به صورت تونل دوقلو و با T.B.M حفاری شده است. مطالعات طراحی روسازی مطابقت با تونل های اجرا شده و اجرای خط با اسلیب بتنی و طراحی روسازی محوطه دپو و همچنین اجرای آن توسط مهندسین مشاور این شرکت انجام شده است.
علیرغم اینکه شرکت شما با همه وسعت کاری می تواند در پایتخت مستقر شود ولی شما شیراز را به عنوان مرکزی اصلی فعالیت شرکت انتخاب نمودید علت این امر چیست؟
انتخاب شیراز را به عنوان مرکز اصلی فعالیت شرکت به دلیل بومی بودن مدیر عامل و اعضای هئیت مدیره بوده است. البته گذشته از این علاقه به عمران و آبادانی این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی کشور دلیل عمده می باشد.
ما معمولاً شاهد هستیم که این حجم و وسعت کاری را بیشتر ترجیه می دهند در اختیار شرکت های خارجی قرار دهند.

در اصل شما در داخل کشور با این شرکت ها باید رقابت نمائید. ولی باز شاهد هستیم که موفقیت شما خیلی چشمگیرتر است. بفرمائید کیفیت کار شما نسبت به شرکت های خارجی چیست؟
کار این شرکت از نظر کیفیت هم تراز نیست به شرکت های خارجی بوده است. با توجه به اینکه با بکارگیری توان فنی و مهندسی داخلی و بومی و استفاده از آخرین استاندارهای فنی تاکنون توانسه است نقش بسرزایی در طرح های عمران کشور و همچنین اشتغال زایی داشته باشد.

شیراز مرکز فرهنگ و شعر است که متأسفانه در گذشته کمتر به آن توجه شما بود. شما آینده و پیشرفت شهر شیراز را چگ.نه می بینید؟
شهر شیراز از لحاط موقعیت جغرافیایی، تاریخی و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت جنوب کشور دارای پتانسیل های رشد بالایی می باشد. که در صورت تأمین بودجه پروژه های عمرانی، آیند ه شکوفایی خواهد داشت. امیدارویم با بهبود اعتبارات پروژه های عمرانی و حل مشکلات مالی توان اجرای کار و نیز در بخش کارآفرینی و جذب نیروهای متخصص داخلی و توسعه نرم افزاری و سخت افزاری بیشتر مثمر ثمر واقع شویم.